fioletowy- książka dobra, sprawnie napisana, świetnie się czytająca.
czerwony-książka bardzo dobra, ważna, pozostająca w głowie i duszy. Dodatkowy wyznacznik tego jak bardzo książka siedzi w głowie i w duszy stanowi także ilość postawionych przy tytule wykrzykników.
turkusowy- rozczarowanie, oczekiwałam więcej.
zielony- klapa totalna, szkoda czasu!
STYCZEŃ
1. "Sobowtór zięcia Tołstoja, Trup ze złożonymi skrzydłami" Jerzy Pilch
2. "Wielki konflikt. Od uwikłań rodzinnych do nierozwiązanych konfliktów między narodami" Bert Hellinger
3. "Znamię" Nancy Huston !!!
LUTY
4. "Najdłuższa droga do domu" John Grogan
5. "Sami swoi i obcy. Reportaże i wspomnienia" Mirosław Maciorowski !!
6. "Gaza blues" Edgar Keret
7. "Wyspa klucz" Małgorzata Szejnert
8. "Brak wiadomości od Gurba" Eduardo MendozaMARZEC
9. "Kartki z białego zeszytu" Sonia Raduńska
10."Na zakręcie. Agnieszka Osiecka we wspomnieniach" Bartosz Michalak.
11. "Marilyn Monroe. Fragmenty, wiersze, zapiski intymne, listy"
12. "Błękitny chłopiec" Rakesh Satyal
13. "Rosja w 20 stuleciu" Jerzy Smaga !
14. "Kwietniowa czarownica" Majgull Axelsson
KWIECIEŃ
15. "Grandhotel" Jaroslav Rudis
16. "Każdy szczyt ma swój Czubaszek" Maria Czubaszek, Artur Andrus
17. "Gówno się pali" Petr Sabach
18. "Wysiedlenia, wypędzenie i ucieczki 1939-1959. Atlas Ziem Polskich"19. "Zielona Góra przełomu wieków XIX/XX. Opowieść o życiu miasta" Tomasz Czyżniewski
MAJ
20. "Nowohucka telenowela" Renata Redłowska !!
21. "PRL jak cudnie się żyło" Wiesław Kot
22. "Serce narodu koło przystanku" Włodzimierz Nowak
23. "Ocaleni z XX wieku" Mikołaj Grynberg !!!!
CZERWIEC
24. "Mariola moje krople..."Małgorzata Gutowska-Adamczyk
25. "Zbijany" Michal Viewegh
26. "Niemiecka jesień. Reportaż z podróży do Niemczech" Stig Dogerman27. "Gustaw i ja" Magdalena Zawadzka
28. "Nikołaj i Bibigul" Dmitrij Strelnikoff
29. "Dziennik" Jerzy Pilch !!
LIPIEC
30. "Imiennik" Jhumpa Lahiri
31. "Nie wierzę w życie pozaradiowe" Marek Niedźwiecki
32. "Cafe Muzeum" Robert Makłowicz
33. "Pchli pałac" Elif Safak
SIERPIEŃ
34. "Piękna rupieciarnia" Bohumił Hrabal
35. "Ojciec.prl" Wojciech Staszewski36. "Wiosna 1941" Ida Fink !!
37. "Agent" Manuela Gretkowska
38. "Buddenbrookowie-dzieje upadku rodziny" Tomasz Mann !!
39. "Służące" Kathryn Stocket
WRZESIEŃ
40. "Nagrobek z lastryko" Krzysztof Varga
41. "Zagadki mózgu. Tajemnice naszego niezwykłego, wspaniałego mózgu" dr Stephen Juan
42. "Gaumardżos! Opowieści z Gruzji" Marcin Meller i Anna Dziewit-Meller
43."Nikt nie widział, nikt nie słyszał" Małgorzata Warda
44. "Uwikłanie" Zygmunt Miłoszewski
PAŹDZIERNIK
45. "Wyśpiewam Wam wszystko" Urszula Dudziak
46. "Cukiernia pod Amorem. Cieślikowie" Małgorzata Gutowska-Adamczyk
47. "W podróży" Sandor Marai!! 48. "Ja Urbanator. Awantury muzyka jazzowego" Andrzej Makowiecki
49. "Bękart ze Stambułu" Elif Safak
50. "Koniec lata w Lanckoronie" Agnieszka Błotnicka
LISTOPAD
51. "Włoskie szpilki" Magdalena Tulli
52. "Sunset Park" Paul Auster
53. "Elka" Izabela Komendołowicz
54. "Dom pod Lutnią" Kazimierz Orłoś
55. "Grochów" Andrzej Stasiuk
56. "Wielka Trwoga. Polska 1944-1947. Ludowa reakcja na kryzys" Marcin Zaremba!!!
GRUDZIEŃ
57. "Nasz mały PRL. Pół roku w M-3 z trwałą, wąsami i maluchem" Witold Szabłowski, Izabela Meyza
58. "W przedwojennej Polsce. Życie codziennie i niecodzienne" Maja Łozińska i Jan Łoziński
59. "Miasto ryb" Natalka Babina
60. "Ballada o kapciach" Aleksander Kaczorowski"
61. "Talent nie istnieję. Droga do praktycznego osiągania mistrzowskich umiejętności" Artur Król
62. "Laska nebeska" Mariusz Szczygieł
63. "Drugie życie przedmiotów. Second hand jako zjawisko społeczne. Maria Skowrońska
64. "Zapiski podróżne" Martyna Wojciechowska
65. "Blog osławiony między niewiastami" Artur Andrus
66. "Jeden dzień Iwana Denisowicza" Aleksander Sołżenicyn