"Nie, nie zażywam narkotyków, zażywam książki"
Ingeborg Bachmann

wtorek, 6 grudnia 2011

Mikołajkowy misz-masz, czyli o karpiach, zabach, kijankach, oraz slow kilka o tych co odeszli....

Dziś Mikołajki. Kochani wszystkiego najlepszego dla dużych i dla małych:)
Chciałam Was uraczyć mikołajkowo przepiękną kolędą w wykonaniu dziennikarzy Trójki i dzieciaków. Cudowna pieśń..."Mikołaju dzieci stąd życzą Ci wesołych świąt..." tak dzieciaki śpiewają, leciała dzisiaj w radyjku.
Nie ma jej nigdzie (ale ja ją odszukam), a póki co będzie Karp także w wykonaniu dziennikarzy Trójeczki. Karp pierwszy już zamieściłam wcześniej. Teraz z życzeniami Mikołajkowymi śpiewa dla Was Karp 3 z roku 2002 roku:

KARP 2002 "NIECH NAM DZWONI"

Muzyka: Wojciech Kaleta, Słowa: Artur Andrus, Refren: Kuba Strzyczkowski. Wykonawcy: Dziennikarze Trójki, Kwarter Rampa.

Było o Karpiu. Teraz przyszedł czas na Żaby i Kijanki. A skąd się nagle wzięły te stworzenia? A do Bydgoszczy przybyły wraz z Festiwalem Camerimage:)


W Berlinie rozdają Niedźwiedzie, w Wenecji Lwy...o i w Gdyni też Lwy, a w Cannes Palmy, ale nie o palmach tu mowa (co najwyżej to nam palma może odbić) bo w Bydgoszczy na festiwalu operatorów filmowych gwoździem programu są płazy. Duże i małe:)

W konkursie głównym ZŁOTA ŻABA trafiła ręce
JOLANTY DYLEWSKIEJ za zdjęcia do filmu Agnieszki Holland "W ciemności"


Bardzo ciekawa jestem tego filmu. chociaż trochę się boję. Film na podstawie książki "Dziewczynka w zielonym sweterku" Krystyny Chiger.




SREBRNA ŻABA trafiła do rąk MAHMOUD KALARI za zdjęcia do filmu w reżyserii Asghar Farhadi "Rozstanie"


Ja się wcale nie dziwie. Rewelacyjny film, oddające klimat świetne zdjęcia.






BRĄZOWA ŻABA trafiła do rąk Robbie Ryan za zdjęcia do filmu Andrea Arnold "Wichrowe wzgórza"



Nic nie wiem o tym filmie. Jestem ciekawa.




KONKURS FILMÓW POLSKICH-NAJLEPSZY FILM. 
zdjęcia RADOSŁAW ŁADCZUK (nagroda trafiła do rąk pana Ładczuka także za najlepszy debiut reżyserski) reżyseria Jan Komasa
Sala samobójców


Byłam, widziałam, doceniam, ale zachwytu we mnie brak.




O kijankach i reszcie nagród:

Przenieśmy się szybciutko z Camerimage na Galę rozdania nagród Złote Berło. W tym roku za całokształt laureatem nagrody został  nasz kochany WIESŁAW MYŚLIWSKI:)

Nagroda Złotego Berła jest przyznawana przez Fundację Kultury Polskiej od 1999 za
"najpełniej rozumianą twórczość intelektualną pojedynczego człowieka lub zbiorowości, grupy twórców, organizacji społecznej, instytucji artystycznej, ruchu kulturalnego czy naukowego".


Cieszę się niezmiennie, bowiem pan Myśliwski jak żaden inny pisarz polski zasługuje na to wyróżnienie.

Pan Myśliwski dołączył do zaszczytnego grona nagrodzonych wcześniej. A towarzystwo zacne. Oj zacne. Ciekawie być musi razem z panem Giedroyciem, Kilarem, Lemem, Mrożkiem, Gajosem...:)

A teraz kilka słów o tych co odeszli:(

Wczoraj w wieku 73 lat odeszła w samotności, w towarzystwie psów i kotów Violetta Villas. Jako Czesława Cieślak raczej kariery by nie zrobiła nawet ze swoją czterooktawową skalą głosu, ale jako Villas i owszem. Na scenie radziła sobie dość dobrze, jednak nie potrafiła zadbać o swoje interesy. W życiu prywatnym nie wiodło jej się. Żyła w bardzo złych warunkach, w skrajnej niemalże biedzie. Smutne to:(


Dzień wcześniej 4 grudnia zmarł aktor, reżyser Adam Hanuszkiewicz. Miał 87 lat:(


Mnie osobiście najbardziej zasmuciła wiadomość z zeszłej środy o śmierci twórcy Krecika Zdenka Milera. Był najstarszy. Miał 90 lat:(

Zdenek Miler z Krecikiem.
"Krecik i grzyby"

Uwielbiam Krecika. Kochałam go w dzieciństwie, kocham go i dziś. Rozczula mnie, wzrusza i rozbawia do łez. 
Odcinek "Krecik i grzyby" jest dla mnie bajką wszechczasów. W ciągu kilku minut trwania bajki doświadczam kilku stanów emocjonalnych. Od śmiechu do płaczu i od płaczu do  śmiechu. Szczególnie rozbawił mnie ślimak. Co ja mówię rozbawił. Powalił na kolana po raz kolejny. Lepiej stanu wkurzenia nie da się oddać. Panie ślimaku chylę czoła z uznaniem:)

Jak Wam już się zrobi zbyt smutno, to dla oddechu obejrzyjcie odcinek "Krecik i kaczki". Także dostępny na youtube. Ja go widziałam po raz pierwszy. Rewelacja! Cudo!

4 komentarze:

  1. Ja bym napisała "tata", gdybym była Krtkiem... smutne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ciągle słucham "Do Ciebie MAMO" i chce mi się płakać.

    OdpowiedzUsuń
  3. AGATA-
    No ja też tak bym napisała jakbym była Krecikiem.
    ahjo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nagroda za "Wichrowe wzgórza" wyostrza mój apetyt na film po tak udanej lekturze!

    OdpowiedzUsuń