"Nie, nie zażywam narkotyków, zażywam książki"
Ingeborg Bachmann

piątek, 23 grudnia 2011

"Moj dzien w ksiazkach", relacja z pierwszych dni w podziemiu, oraz zyczenia swiateczne, czyli znow wyszedl post zbiorczy:)

Ja jak zwykle spóźniona zamiast posty świąteczne zamieszczać to "W mój dzień w książkach" się zabawiam, ale co tam jak to powiadają mój cyrk moje małpy:))


Niestety nie potrafię zrobić tak, żeby Was odsyłało do "recenzji" tak jak Wy to czynicie. Trudno:)


Zaczęłam dzień z Handlarzem czasem
w drodze do pracy zobaczyłam Ludwiga
i przeszłam obok Akademii pana Brzechwy 
aby uniknąć Nieszczęśliwego wypadku podczas wniebowzięcia
ale oczywiście zatrzymałam się przy Domku dla trzech kotów 
w biurze szef powiedział Ja wykopalisko 
i zlecił mi zbadanie Obwodu głowy 
w czasie obiadu z Gringo wśród dzikich
zauważyłam Tą ktorą nigdy nie byłam
pod Chmurdalią
Potem wróciłam do swojego biurka Między wschodem a zachodem
nastepnie w drodze do domu kupiłam Dom Augusty
ponieważ mam Rzeczy pierwsze
przygotowując się do snu wzięłam Pamiątkowe rupiecie, przyjaciele i sny Wisławy Szymborskiej
i uczyłam się Niezwykłych przygód Pomponiusza Flatusa
zanim powiedziałam dobranoc Hanemannowi.

Rzecz jasna nie wykorzystałam wszystkich tytułów ważnych dla mnie w tym roku.

KRÓTKA RELACJA Z PIERWSZYCH DNI PRACY:)

DZIEŃ PIERWSZY-WTOREK POD ROBOCZYM TYTUŁEM: "6 RANO= SZOK!"

Pierwszy dzień wypadł mi we wtorek, ponieważ w poniedziałek musiałam załatwić jeszcze kilka pieczątek potrzebnych do wypisania umowy. W rzeczony poniedziałek położyłam się grzecznie o godzinie 23 (wow!), no ale cóż z tego jeżeli organizm był tak zaskoczony tą nagłą, wczesną zmianą pozycji pionowej na horyzontalną, że nie spał, leżał, przewalał się. No nic. Nie takie rzeczy:) 
Obudziłam się (bo jednak trochę spałam) przed budzikiem, a to równa się szczęście wybudzić się samemu (czyli nie w fazie REM), tylko dlaczego godzinę przed czasem? Wstałam, głowę umyłam (nawet), owsiankę (według kuchni pięciu przemian) zjadłam (żeby nie gryźć-bo kto to widział o szóstej rano gryźć cokolwiek!) i dziarsko wyruszyłam w NOC! Tak wiem wiem, że nie ja jedna, ale ja pierwszy raz w życiu do pracy o takiej wczesnej porze (wcześniej to na ósmą). Jednak dobrze mi się w towarzystwie Trójki szło noga za nogą tup, tup. Chichrałam się pod noskiem, bo akurat Niedźwiedziowy benefis wspominano. Dobry początek dnia!

 W pracy bardzo miło mnie przyjęto. Koleżanka, która przede mną siedziała w podziemiu bardzo się mną zaopiekowała. Gdyby nawet tak się nie stało, też bym dała sobie radę. Bo dlaczegóż by nie?:)
A jak na dole? Na dole magazyn około 100 metrowy, po jednej stronie książki (językowe) i magazyny, czasopisma, a po drugiej gazety papierowe (tam więcej kurzasto) i zimno.
I dobra dla mnie wiadomość. Mogę słuchać Trójeczki! Jak jestem sama rzecz jasna, czyli zwyczajowo dużą część zmiany:)))))
O 12 okazało się, że jest wigilia pracowa i wszyscy udajemy się na poczęstunek i już nie wracamy do pracy. Dobry dzień to się nazywa:) Na wigilii życzenia, dość oficjalna atmosfera, do przeżycia:) 1,5 godziny przed czasem z bólem głowy ląduje w domu. Delikatny początek.

ŚRODA-URYWAM SIĘ Z PRACY, CO MI SIĘ WCALE NIE OPŁACA:(

Urwałam się z pracy po godzinie 10, ale nie myślcie sobie, nie wagarowałam, wyskoczyłam "służbowo" podpisać umowę w rektoracie.W tym celu musiałam zrobić sobie wycieczkę autobusem MZK numer 7. Pierwszy raz nim jechałam i więcej nie pojadę! Nie lubię autobusów numer 7! 
Zawsze kupuje bilet (jazda bez biletu jest dla mnie zbyt dużym stresem) i ZAWSZE go kasuje. W tej materii moje zachowanie przypomina lekką nerwicę. Zawsze kasuje bilet i sprawdzam podczas jazdy czy na pewno skasowałam, na dłuższych trasach nawet dwa razy. Wiecie jak to jest z czynnościami często wykonywanymi, automatyzują się i już często nie jesteśmy pewni czy je wykonaliśmy. Ja tak mam z kasowaniem biletu, dlatego zawsze sprawdzam kilka razy w jakim jest stanie i dbam o to, żeby znajdował się w miejscu łatwo dostępnym, nie między papierkami czy starymi biletami. Po co się nerwowo trzepać podczas kontroli? No i w środę nie skasowałam biletu! Ale o tym, że jest cudownie nie naruszony zorientowałam się dopiero podczas podawania go pani kanarowej:( 
No i mandacik 70 złotowy. Taki prezencik świąteczny. Zła byłam!!! Na siebie, na kanarową. Ehhhh. Trudno stało się.

Czwartek był już normalnym dniem pracy. Od A do Z bez przerw na wyprawy i przyjęcia wigilijne. Zmarzłam tyle Wam powiem. Teraz  w czasie przerwy świątecznej kiedy nie ma studentów niewiele się dzieje bo zamówień nie ma. Musiałam sobie wymyślać zajęcia, snułam się więc między półkami, tu zajrzałam w Tygodnik powszechni z 1960, tam w świeże Kino i Charaktery. Nie powiem miło, miło! Jednak jak tak się kręcę pomiędzy tymi książkami, które mnie w ogóle nie interesują, to wyobrażam sobie w jakiej szczęśliwości jak bym się znajdowała w godzinach pracy gdyby to był magazyn wypożyczalni głównej. Snuła bym się przez 8 godzin pomiędzy biografiami, reportażami, nowościami z beletrystyki i jeszcze by mi za to głaskanie książek płacili! Odlot. No, ale wypożyczalnia to inny budynek inny dział. Dobrze, że przynajmniej magazyn mieści te gazety i czasopisma, bo przecież mógłby to być magazyn tylko książek w językach obcych, starych podręczników pisanych cyrylicą. Brrr. Umarł w butach!:)
Trzeba sobie wynajdować radości bycia tam na dole, jeśli już wypłata rzuca na klęczki z rozpaczy:( Nie spodziewałam się wprawdzie kokosów, no ale żeby tylko wiórki kokosowe?
Czwartek zakończył się miłym BARDZO! akcentem. Wiadomością o dzisiejszym wolnym! Dzięki temu zamiast siedzieć w pracy i zastanawiać się jaką obrać strategię żeby jeszcze zdążyć troszkę posprzątać, siedzę w domu, piszę posta i zaraz zamierzam dom upodobnić do domu, bo przez ostatni czas to...brak słów, brak słów!:))
Przez cały dzień nikt nie wiedział jak to będzie z piątkiem, czy krótszy dzień pracy czy wolne. Dyrekcja sobie zrobiła urlopowanie i zadzwonili przed samym końcem pracy. Ale za to jaka radocha! Jedna osoba się nie cieszy, bo ktoś musi pełnić honorowy dyżur w razie jakby ktoś jednak zechciał odwiedzić czytelnie czasopism (zamiast sprzątania na przykład)
Bardzo mi się podobał ten 3 dniowy tydzień pracy hihi. To połowa tygodnia, bo poranna zmiana liczy sobie 6 dni roboczych. Dam radę:)

Słuchajcie rano udałam się do skrzynki w celu sprawdzenia czy może nie kwitnie tam awizo paczki ze Znaku. Awiza nie było (póki co paczkonosza też), ale za to dostałam kartkę od Mag! Niby nic, ale dla mnie to wielka radość jest, bo to moja pierwsza i zapewne ostatnia świąteczna kartka. Ja nie wysyłam, bowiem mam alergię na urząd pocztowy, organicznie nie znoszę tego miejsca. Mam tak od dziecka. Wspominałam Wam, że listy do babci potrafiłam nosić tygodniami w torbie, aż w końcu się deaktualizowały i trzeba było pisać nowe? Nie? no to teraz wspominam hihi

Kartka od Mag:)

W środku w kopercie z namalowaną choinką i gwiazdą znajdował się opłatek, co mnie wzruszyło jeszcze bardziej, bo my dwa bezbożniki (a nawet nas więcej) opłatka nie mamy i mieć nie zamierzaliśmy. Jak zwykle chcieliśmy łamać się chlebem (jak pierwsi chrześcijanie hihi), ale w tym roku się złamiemy opłatkiem! Mała rzecz, kiedyś taka oczywista jak kartka pocztowa z życzeniami, a ile radości i wzruszeń!

Kochani moi w ten czas Świąt Bożego Narodzenia życzę Wam dużo uścisków, przytulasków pod choinką, ważkich rozmów przy stole, odrobiny zadumy, mnóstwa ciepełka i pysznego żarełka!
Nie wiedziałam którą kartkę mam zamieścić, że Tylkowski to wiedziałam na pewno. Ot będzie dosłownie:)

Przeglądając stronę z kartkami Tylkowskiego niejednokrotnie zarykiwałam się ze śmiechu. Polecam! Cudo!

Odsyłam na stronkę: http://www.ilustris.pl/

Mój ulubiony Karp z 2003. Chyba najlepszy.

Biegnie, biegnie łoś...

Zasadniczo kolędy mnie nie wzruszają, ale jest taka jednak kolęda, która rozdziera mi co roku serducho na małe cząstki
Kolęda dla nieobecnych, muz. Z. Preisner, śpiewa B. Rybotycka.

A ta piosenka mnie zawsze skleja. Nie jest to kolęda, ale każdy ma swój utwór, który jak żaden inny kojarzy się z czasem świątecznym. Ja mam ten:

Piosenka "Piotr" pochodzi z płyty:
Słucham więc przyszły Święta! Kocham te dźwięki! Cała płyta jest cudowna. Na pożegnanie: Wielka woda Janusz Radek. Wychodzi na to, że jeśli kolędy, to tylko te Zbigniewa Preisnera. GENIUSZ!

O wadze tej płyty i innych rytuałach świątecznych wspominałam już kiedyś przy okazji Świąt Wielkanocnych. Jeśli ktoś ma ochotę zapraszam:

KOCHANI JESZCZE RAZ CUDOWNEGO CZASU ŻYCZĘ!!

22 komentarze:

  1. Uwielbiam Kolędę dla nieobecnych. Znam ją już jakiś czas i za każdym razem kiedy jej słucham nie mogę opanować łez.

    OdpowiedzUsuń
  2. :-)
    Życzę, abyś w te świąteczne dni nabrała energii, odpoczęła, naładowała akumulatory na kolejne dni w podziemiu (jak jest prasa i radyjko, to nie zginiesz ;-)) i miło spędziła czas z rodzinką pod choinką ;-)
    Też lubię tego "Karpia", a Trójka dziś towarzyszy mi cały dzień ( jak jest mroźno, to o dziwo,lepiej odbiera, nie szumi i mogę słuchać radia w kuchni, anie z komputera w pokoiku)
    Wesołych świąt!
    zmykam, bo zajrzałam na chwilę, dziecię śpi, to miksera nie włączam, hihi

    OdpowiedzUsuń
  3. Papryczko, cieszę się,że kartka tyle radości sprawiła :) Ściskam świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w miescie kara za jazde bez biletu wynosi chyba ponad 100 zl ( tak bylo przynajmniej kilka lat temu). A Ty "tylko" 70 hehe
    A ze ZNAKu to chyba nie poczta, a kurier ...

    Bym zapomniala: wesolych swiat!

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja jeszcze raz wszystkiego naj. Słucham sobie tych klipów u ciebie i pakuje prezenty. Noc ciemna, a właściwie rano, fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. M-
    Kolęda dla nieobecnych zawsze wyciska ze mnie łezki, zwłaszcza jak trafię na youtube na jakiś filmik ze zdjęciami tych, którzy odeszli. Tego ścisku w gardle się nie da opanować. Płytę Kolędy Zbigniewa Preisnera kupiłam wczoraj (wcześniej tylko z youtube). Lubię jeszcze bardzo Kolędę dla Piotra.
    serdeczności świąteczne:)

    AGNESTO-
    Dzięki za życzonka, również życzę radości i spokoju w serduszku podczas tych Świąt:)
    Wczoraj Trójeczka też mi towarzyszyła od rana, a przy takiej Poczcie UKF mogę sprzątać nawet codziennie. Sprzątanie kuchni przy wtórze Łobaszewskiej i jej Czas nas uczy pogody-bezcenne:)

    MAG-
    Sprawiła wiele wiele radości:)

    ANN-
    Jak nie zapłacę w ciągu tygodnia, to będzie 130 zł. Wydaję mi się, że kara jest uzależniona od wysokości kwoty za sam bilet kupowany drogą tradycyjną. A ze ZNAK-iem masz całkowitą rację:)
    Także Weolutkich Świąt:)

    KASIE.EIRE-
    Mnie ta płyta "Głosy" rozwala zupełnie. Z 10 lat temu jak nie więcej była dodana do Wyborczej i dostałam upolowany egzemplarz od psiapsióły od tego czasu jest to dla mnie płyta wyjątkowa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego co najlepsze na święta i Nowy Roczek:)

    OdpowiedzUsuń
  8. With havin ѕo much content and articleѕ do
    уou evеr run into any problems of plagorism or copyrіght viοlatiоn?
    Mу site haѕ a lot of сompletely unique content I've either created myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any ways to help stop content from being stolen? I'd certаinly appreсіatе it.



    Visit my websіte ... pikavippii.net
    Feel free to surf my weblog ...

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi thегe I am ѕo grateful I founԁ your site, I really found you by accident, while ӏ ωas looking on Google foг sοmething else, Nonetheless I am here now anԁ
    would just like tо say cheегs for а trеmendouѕ ρost anԁ a all round thrilling
    blog (І also love the theme/ԁesіgn), Ι don't have time to read it all at the minute but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the great job.

    Here is my webpage ... pepper spray
    Also see my web site - samsung galaxy note 2

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello, i believe that i notіced уou viѕited mу wеblog ѕo і came
    to gο back the want?.I am attеmptіng tо
    in findіng thіngs to еnhance
    mу web sіte!I assume its adequatе to make use of a few of your ideаs!
    !

    Here is my web page satellite views of neighborhoods
    Also visit my webpage ; samsung galaxy note 2

    OdpowiedzUsuń
  11. Hey There. I found уour blog usіng msn.
    Thіs is a really well written article. I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll definitelу comeback.


    my blog post guided reading
    my web site > samsung galaxy note 2

    OdpowiedzUsuń
  12. We arе a group of volunteеrs and opening
    a new scheme in our cοmmunity. Υour site οffeгed us with useful іnfo
    to work οn. Υou've performed a formidable task and our entire community will probably be thankful to you.

    Here is my blog post www.zulutradeonline.com
    my website >

    OdpowiedzUsuń
  13. I'm now not sure where you'rе getting youг info, howevеr grеat topiс.
    I neеds to sρend a ωhilе learning mоre
    οr unԁerstandіng morе. Thank
    yοu for ехcellent infοrmаtiοn
    I used tο be in seаrch of this info fοг mу misѕion.


    Here іs my wеbsite Samsung galaxy note 2
    Also visit my homepage :

    OdpowiedzUsuń
  14. You need to tаκe part іn a сontest
    fοr one of the highest quality wеbsіteѕ οn
    the ωeb. I am goіng to геcοmmend thiѕ ѕite!


    Herе is my web-ѕite - ioj
    Stop by my webpage ::

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Gгеat post hoωever , I wаs wonderіng if yоu could writе а litte more on this topic?
    I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Many thanks!

    Here is my blog post ... more twitter followers for free
    Also visit my site - promoting a blog

    OdpowiedzUsuń
  17. We are a gaggle of volunteers аnd starting a new schemе in our communіty.
    Your web ѕite offered us ωith useful info tο wοrk on.
    Υou've done an impressive activity and our entire neighborhood will probably be grateful to you.
    Also see my web site > instagram-promoter.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Yοu can certaіnly see your enthusiasm within the aгticlе yοu write.

    The world hopes for even moгe pasѕiοnate writers such as yоu who
    are not аfraid to say how they bеliеvе.
    All the time go after уour heaгt.

    Feel fгee tο ѕurf to my web site gorillaz t shirt
    Look at my page ; angelina jolie pictures black and white

    OdpowiedzUsuń
  19. Uѕeful info. Luсκy me I found уour ѕite аccidentally, anԁ I'm stunned why this twist of fate didn't саmе аbout eаrlier!

    I bοokmarκеd it.
    Here is my blog post : ways to get more likes on instagram

    OdpowiedzUsuń
  20. Wοw, awesome blоg layout! Ноw lοng hаve уοu been blogging for?
    you made bloggіng look еasy. Thе oѵerall lοоk of yоur
    wеb ѕite is grеat, aѕ well aѕ thе content!


    Fеel free to ѕurf to my ρage: http://followersempire.com
    Feel free to surf my homepage ... need more twitter followers

    OdpowiedzUsuń
  21. Hello just wanted to give you a quick heads up.
    The text in your content seem to be running off the screen in Ie.

    I'm not sure if this is a format issue or something to do with web browser compatibility but I figured I'd post to
    let you know. The layout look great though! Hope you get the problem fixed soon.
    Kudos

    Here is my web blog ... ipe

    OdpowiedzUsuń
  22. I simply couldn't depart your web site prior to suggesting that I really loved the usual information an individual supply on your guests? Is going to be again ceaselessly to investigate cross-check new posts

    Review my blog get followers

    OdpowiedzUsuń