"Nie, nie zażywam narkotyków, zażywam książki"
Ingeborg Bachmann

środa, 23 marca 2011

Aktorzy śpiewają:)



Od kilku dni we Wrocławiu trwa 32 Przegląd Piosenki Aktorskiej. Tegoroczny koncert galowy będzie poświęcony twórczości pani Ewy Demarczyk ehhh:)
Wiele bym dała żeby tam być. I w tym roku i w poprzednim i 5 lat temu i 10 lat temu. Choć raz tam pojechać i zobaczyć koncert galowy i finałowy i spektakle.Koncert galowy co roku poświęcony jest innej ważnej osobistości a to Grechucie, Młynarskiemu, Cohenowi, Cave'owi itd,itp.

Dzięki PPA 12lat temu odkryłam, wtedy jeszcze nie tak znaną Kingę Preis. To był koncert poświęcony Cave'owi a Kinga brawurowo wykonała "Przekleństwo Millhaven" ciarki na plecach. Kinga Preis jest jedną z moich najbardziej ulubionych polskich aktorek

20 PPA  Koncert finałowy: "W moich ramionach" Nick Cave wyk. Kinga Pries

Ten numer zaśpiewała także moja ukochana, umiłowana Katarzyna Groniec. Kobieta o niesamowitym głosie, charyzmie i nieprzeciętnej urodzie. Śliczna, śliczna, śliczna! Miałam okazję widzieć ją dwa razy na żywo ze swoimi autorskimi spektaklami. Cudo, cudooo:)

22 PPA Koncert finałowy "Niedziela na Głównym" W. Młynarski "Polska miłość" wyk. Katarzyna Groniec


23 PPA Koncert finałowy "Sanatorium" piosenki Jerzego Satanowskiego (wyk. M. Czyżykiewicz-uwielbiam ten głos! i inni) No i Satanowski!

23 PPA "Słońce" moja ukochana Hanna Banaszak:)

Można także oglądając archiwalne koncerty PPA w TVP (zawsze o barbarzyńskiej godzinie, bliższej godzinom porannym niż nocnym) trafić na przykład na Marysię Peszek:) Tym zajmowała się zanim nagrała swoją Miastomanię a potem Marię Awarię. Lubię ją i w tej odsłonie!

27 PPA spektakl  "Hotel pod Różami" poeci polscy "Autobusy zapłakane deszczem" J. Kofta (wyk. Maria Peszek)


Koncert finałowy "Bo we mnie jest sex" poświęcony Kalinie Jędrusik "Romeo" Kinga Preis (jak tu jej nie kochać!)
Koncert ten jest dostępny na stronie TVP. Jest szansa, że ten najnowszy koncert kiedyś także zostanie tam umieszczony i nie trzeba będzie brać urlopu i zarywać nocy, żeby obejrzeć tegoroczną edycję:) http://www.tvp.pl/rozrywka/festiwale-i-koncerty/27-przeglad-piosenki-aktorskiej/wideo/koncert-galowy/31919

28 PPA "Steruj krwią swoją do oceanu spokoju" M. Grechuta (M. Kumorek "Gdzieś w nas")

A tu ta ja się nie umiem zdecydować:

"Świecie nasz" wyk. Natalia Grosiak.

Rzecz jasna oprócz koncertów galowych i spektakli, w których biorą udział znani aktorzy swój czas mają także młodzi aktorzy bądź studenci szkół aktorskich. 29 PPA wygrał młody Mikołaj Woubishet. Werdykt dość kontrowersyjny bo i wykonanie numeru Nicka Cave dość mocne i trochę chyba jednak nierówne.  
Ale uważam, że to dobrze, że jury nie trzyma się sztywno ram i czasem nagradza odwagę i niekonwencjonalny styl:)


A na zakończenie i tak dla spokojności  po tej burzy, śpiewająca aktorka Krystyna Janda z koncertu "Zielono mi" Opole 97 "Na zakręcie"
 Uwielbiam płytę z koncertu w Radiowej Trójki sprzed kilku lat. Oh jak się przy tym sprząta! "Śpiewanie" razem z artystką tak pochłania, że ani się nie obejrzysz a mieszkanie lśni czystością:))




Dobranocki:)

3 komentarze:

  1. Kinga Preis z Mariuszem Drężkiem zrobiła później spektakl do piosenek Cave'a, też czasem pokazywany w tv. Tak mi się podobał, że 2x byłam na nim w stolicy;)
    Koncerty, o których piszesz, widziałam - dobrze, że TVP je czasem powtarza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marysia Peszek, Kinga Preis, Kasia Groniec i jeszcze Janda z "Na zakręcie" - serce me wzlatuje- uwielbiam to wszystko! Wprawdzie ja we Wrocławiu,ale jakoś mi ten 32 PPA umknął. Zawsze mi umyka, bo w tym czasie zbyt duży nawał pracy nie pozwala na zajęcie się duszą :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz trzeba śledzić program telewizyjny:)Piosenki Ewy Demarczyk wykonaniu naszych aktorów to będzie przeżycie nawet przez szklany ekranik tv:)

    OdpowiedzUsuń